Рубрика:
Рубрики розділу:
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Галина Морозовська
31.03.2025 1910 0 3
Постачальник відмовляється правильно оформити податкову накладну: як діяти покупцеві?
Ситуація. Постачальник оформив податкову накладну на неплатника ПДВ, хоча на дату її складання наше підприємство вже було зареєстровано як платник цього податку. Оформити правильну податкову накладну постачальник відмовляється. Що може зробити покупець у цій ситуації? Як змусити постачальника оформи...
28.03.2025 175 0 0
Списання пального за GPS-моніторингом: підстави та документування
Технічний прогрес перетворює на атавізм раніше звичнвитрат і речі. Так, контроль за дотриманням норм витрачання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), прописаних у застарілому й відірваному від життя наказі Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі – Наказ № 43, утратив чинність з 02.11.20...
11.03.2025 2077 0 6
Нова форма товарно-транспортної накладної: відповідаємо на ваші запитання
Нагадаємо, що зміни до форми товарно-транспортної накладної було внесено наказом Міністерства розвитку громад та територій від 14.11.2024 № 1332, також цим наказом було внесено зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу від 14.10.1997 № 36...
27.01.2025 1449 0 1
Нова форма ТТН: огляд змін
Наказом Міністерства розвитку громад та територій від 14.11.2024 № 1332 (далі – Наказ № 1332) передбачається внесення змін до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу від 14.10.1997 № 363 (далі – Правила № 363), щодо форми товарно-тра...
06.01.2025 4741 0 6
Строки давності за госпдоговорами: коли можна списати заборгованість?
Ситуація. Підприємство з 2019 року має заборгованість перед своїм контрагентом за поставлені товари. Строк дії госпдоговору, на підставі якого виникла ця заборгованість, давно минув. Чи можна зараз списати в обліку цю заборгованість у зв’язку із закінченням строків позовної давності? Коротка ...
23.12.2024 788 0 3
Подаємо до ТЦК інформацію про транспорт!
Суть питання. Підприємства, які є власниками транспортних засобів (далі – ТЗ), зобов’язані двічі на рік інформувати Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далі – ТЦК) про наявність у них ТЗ, їх технічний стан, а також про громадян, які працюють на цих ТЗ. Пр...
17.12.2024 2235 0 4
Форма № 4-ПН: інформуємо про заплановане масове вивільнення працівників
Підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання в разі запланованого масового вивільнення працівників на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП (через зміни в організації виробництва та праці, серед іншого й ліквідацію, реорганізацію або перепрофілювання, скор...
18.11.2024 595 0 0
Чи треба інвентаризувати ПММ у баку автомобіля?
Підприємство складає подорожні листи за місяць, і в них водії зазначають залишки ПММ на момент виїзду та в кінці поїздки – під час повернення в гараж. Тобто відома фактична кількість залишку в баку. Чи треба ще й окремо інвентаризувати ПММ у баку і складати інвентаризаційні документи (кажуть, ...
28.10.2024 702 0 2
Інвентаризація коштів
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації готівкових коштів, а також документальне оформлення результатів такої інвентаризації та обліку її результатів. У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації готівкових коштів, а також документальне оформлення резул...
21.10.2024 1114 0 3
Несуттєві помилки в реквізитах первинних документів: судові рішення, роз'яснення Мінфіну та ДПС
Бухгалтерські форуми рясніють обговоренням того, як проходять податкові перевірки, що саме перевіряють та які порушення розглядають під лупою. Доволі поширеним порушенням є дефекти в первинних документах. Які помилки є критичними і можуть призвести до втрати документом статусу первинки (тобто не мат...
07.10.2024 135 0 0
Сумова помилка у ПН: як виправити?
Ситуація. Постачальник при оформленні податкової накладної (далі – ПН) на покупця – платника ПДВ помилився у ціні чи кількості товару і в результаті склав ПН на неправильну суму. Для виправлення цієї помилки постачальник оформив розрахунок коригування (далі – РК), щоб збільшити (аб...
28.08.2024 518 1 0
ПН оформлено на неплатника, а покупець виявився платником ПДВ
Ситуація. Постачальник отримав оплату від контрагента і оформив ПН як на неплатника ПДВ. Але згодом виявилось, що покупець є платником ПДВ. У чому помилка? ПН виписано на неіснуючого контрагента, через що покупця позбавили права на податковий кредит. Ситуація. Постачальник отримав оплату від контра...
27.08.2024 657 0 0
Чи треба роздруковувати на папері електронні документи
Суб’єкти господарювання, які повністю або частково перейшли на електронний документообіг (ЕДО), часто запитують: Чи обов’язково візуалізувати електронні документи на папері? Чи треба роздруковувати їх на папері для зберігання, чи все-таки це право, а не обов’язок? Як засвідчую...
15.07.2024 1236 0 5
Назва первинного документа (форми)
Чи є вимоги до формулювання назви первинки? Чи має значення, як назвати, наприклад, документ про надані послуги: акт приймання-передачі наданих послуг чи акт наданих послуг? Чи є номер такого документа частиною назви? Запитання – відповідь Чи є вимоги до формулювання назви первинки? Чи має зн...
15.07.2024 73 0 0
Чи потрібно зазначати в електронному документі посаду та прізвище підписанта, якщо КЕП містить ці дані?
Підприємство оформляє первинні документи в електронній формі. Чи потрібно в електронному документі зазначати посаду і прізвище особи, уповноваженої на підписання цього документа? Електронний документообіг Практична ситуація Підприємство оформляє первинні документи в електронній формі. Чи потрібно в...
14.07.2024 372 0 1
Електронний документообіг з контрагентом: чи можна вимагати оформлення паперового примірника документа?
Наше підприємство уклало господарський договір в електронному вигляді з іншим підприємством. За умовами цього договору всі документи в рамках договору (накладні, акти) оформляються в електронному вигляді. Чи має право наш контрагент вимагати, щоб кожний електронний документ дублювався на папері із &...
08.07.2024 377 0 2
⚠ Ви не авторизовані!
Особистий кабінет, обране, моя база та інші сервіси доступні лише авторизованим користувачам. Будь ласка, увійдіть до свого облікового запису або зареєструйтеся.