Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Заміна моторної оливи: нюанси бухобліку

24.07.2019 4519 0 4

Для кого ця стаття: для бюджетних установ, на балансі яких числиться автомобіль.

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як розрахувати норми витрат моторної оливи, якою є періодичність її повної заміни, що робити з відпрацьованими мастильними матеріалами та як відобразити всі ці операції в обліку установи.

Використання мастильних матеріалів для автомобіля регулюється низкою нормативних документів, і не лише бухгалтерських, а саме:

  • НПСБОДС 123 «Запаси»;
  • Порядком збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення), утилізації та/або знешкодження відпрацьованих мастил (олив), затвердженим постановою КМУ від 17.12.12 р. № 1221 (далі – Порядок № 1221);
  • Порядком застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженим наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Наказ № 1219, Порядок № 1219);
  • Положенням про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженим наказом Мінтрансу від 30.03.98 р. № 102 (далі – Положення № 102);
  • Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектора, затвердженими наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11;
  • Нормами витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затвердженими наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі – Норми № 43).

Мастильні і очищувальні роботи, до яких відноситься і заміна моторної оливи, перелічені в п. 20–25 додатка А до Положення № 102. Тобто заміна мастила відноситься до першого технічного обслуговування (далі – ТО-1).

Технічне обслуговування (ТО) – це комплекс операцій чи операція із підтримки роботоздатності або справності виробу під час використання за призначенням, зберігання і транспортування (абзац третій п. 1.3 Положення № 102).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали